#1 2010-06-01 15:59:25

Venom

Administrator

Zarejestrowany: 2010-05-31
Posty: 34
Punktów :   

Historia Tibii.

Rok 1997

    7 stycznia – Narodziny Tibii.

http://images.tibia.pl/static/arty/changelog1.jpg




    10 stycznia – Przybycie pierwszego gracza (Albe).
    3 czerwca – Update do wersji Alfa 2.0:

        * - Wprowadzono do gry pierwszego NPC (Sam) i pierwsze potwory (trolle, pająki, cyklopy).
        * - Trzeci wymiar.
        * - Dające się zapisywać dokumenty.

http://images.tibia.pl/static/arty/changelog2.jpg



    28 października – Wersja Alfa 3.0:

        * - Składowanie obiektów w grupach.
        * - Nowy system walki.
        * - Minimapa.
        * - Poruszanie się we wszystkich trzech wymiarach.
        * - Różne pory dnia.
        * - Źródła światła.
        * - Kompletny system poruszania się i używania przedmiotów.
        * - Powiększenie mapy z 160x160 do 512x512 pól oraz umieszczenie pierwszych budynków (świątynia, tawerna Froda, sklep z ekwipunkiem Gorna, zbrojownia Sama, zamek), w wyniku czego powstało pierwsze miasto, zwane w owych czasach po prostu Tibia lub Tibia City, a dzisiaj znane jako Thais.
        * - Dodano kilka lochów zamieszkanych przez nowe potwory (wilki, niedźwiedzie, minotaury oraz smoki).

http://images.tibia.pl/static/arty/changelog3.jpg



Rok 1998

    28 stycznia – pierwsza strona fanowska o Tibii, stworzona przez Yorina.
    20 maja – Rozpoczęcie fazy Beta (wersja 4.0):

        * - Stworzono system magii, w tamtych czasach oparty o zwoje magiczne zdobywane z potworów lub questów.
        * - Dodano profesje i umiejętności.
        * - Stworzono Królewską Pocztę Tibijską i system depozytów (depot).

    2 lipca – Zakupienie pierwszego własnego serwera dla Tibii (tibia.uni-passau.de ).

http://images.tibia.pl/static/arty/changelog5.jpg



Rok 1999

    18 czerwca – Wersja Beta 5.0:
    W związku z licznymi błędami i niedociągnięciami spowodowanymi szybkim rozwojem gry stało się konieczne napisanie programu zarządzającego serwerem całkowicie od nowa. Zwiększono też mapę do wielkości 1024x1024 pola.


Rok 2000

    3 listopada – Update 6.0 Beta:

        * - Nowy wygląd strony tibia.com.
        * - Ulepszenie grafiki w grze.
        * - Uniemożliwienie uruchamiania więcej niż jednego klienta Tibii na raz.

    11 listopada – Podniesienie limitu graczy mogących jednocześnie przebywać na serwerze do 300. Jednocześnie wówczas to wprowadzono uzależnienie szybkości respawnu potworów od liczby graczy online.
    26 listopada – Dodadnie systemu głosowania na stronie tibia.com.
    23 grudnia – Świąteczny update 6.1:

        * - Sześć nowych lokacji:

       1. 1. Powiększona wyspa nowicjuszy.
       2. 2. Góra Krasnoludów w centrum Tibii, znana jako The Big Old One albo od mieszczącego się w jej wnętrzu miasta - Kazordoon.
       3. 3. Bagna na południowy wschód od niej.
       4. 4. Pustynia na wschód od Mount Sternum, czyli Jakundaf Desert.
       5. 5. Wzgórza na północ od Kazordoonu.
       6. 6. Forteca Orków, znana pod nazwą Ulderek's Rock.

        * - Wprowadzenie platynowych monet.
        * - Drabiny przestały znikać przysypane śmieciami.
        * - Trujące potwory faktycznie posiadły zdolność zatruwania.
        * - Usunięto możliwość wpychania innych graczy na pola energii/trucizny/ognia oraz do dziur.
        * - Jako ciekawostkę można dodać, że zabijanie innych graczy zostało zakazane na czas świąteczny – aż do 1 stycznia.


Rok 2001

    31 stycznia – Ferumbras i jego słudzy zostają pokonani... tym razem.
    2 lutego - Nowe zasady dotyczące utraty ekwipunku w razie śmierci. Od tej pory w takim wypadku gracz traci tylko pojemniki (plecaki, torby, skrzynie itp.), które ma ze sobą. W przypadku każdego innego przedmiotu istnieje 10% szans, że zostanie on w ciele postaci po jej zgonie.
    11 marca – Nowa opcja poprawiająca bezpieczeństwo – po pięciokrotnym błędnym wpisaniu hasła postaci zostaje ona zablokowana na 5 minut.
    21 marca – Pięciu nowych gamemasterów: Dustin the great, Hammerfall, Trymon, Elleshar i Lliannan .
    10 czerwca – Update 6.2:
    Nowe lokacje:

        * - Miasto Elfów – Ab'Dendriel.
        * - Pola Chwały (Fields of Glory) – miejsce dawnej wielkiej bitwy na północny wschód od Carlin, kryjące pod sobą niezbadane tajemnicze podziemia.
        * - Ziemia Duchów (Ghostland) na zachód od Carlin.
        * - Femor Hills.
        * - Reokon's Tundra na północny zachód od Carlin.
        * - Lodowe wyspy.
        * - Dolina Szalonego Maga (Mad Mage Valley) na zachód od gór Krasnoludów, wraz z mieszczącą się na niej tajemniczą wieżą.
        * - Powiększona forteca Orków.
        * - The Snake Stone – jaskinie na południe od Thais.
        * - Green Claw Swamp na południowy wschód od Kazordoonu.
        * - Stone Wood – mroczny las w pobliżu krainy Orków.

    21 lipca – Wprowadzenie systemu kont.
    27-29 lipca – Konwent Tibijczyków w Norymberdze.
    24 września – Update 6.3:

        * - Wprowadzenie rejestru “przestępstw” (criminal record).
        * - Możliwość odwoływania się od banów przy użyciu opcji dostępnej po zalogowaniu się na stronie tibia.com.
        * - Dodanie pozycji counsellora. Osoby takie były wybierane przez gamemasterów i miały za zadanie przeprowadzać śledztwa i zgłaszać naruszanie zasad, a także odpowiadać na pytania graczy i pomagać nowicjuszom w razie problemów.

    6 października – Kilka zmian w zasadach:

        * - Używanie makr stało się nielegalne.
        * - Wprowadzenie namelocków dla imion naruszających zasady.

    2 listopada – Update 6.4:

        * - Wprowadzenie płatnego konta (premium account).
        * - Dodanie wyspy Edron.
        * - Możliwość kupowania domów przez graczy.

    Powstanie firmy CipSoft GmbH .
    Tutaj jest do obejrzenia zwiastun update'u 6.4, w którym występują Taghor, Knightmare oraz Lady Rebel Rimule.
    20 października – Od tej pory gra i oficjalna strona znajdują się na dwóch różnych serwerach.
    19 grudnia – Powstaje nowy świat – Nova, dotychczas istniejący otrzymuje w związku z tym dla odróżnienia nazwę Antica. Do tego powstaje osada na małej wyspie w pobliżu Edronu.


Rok 2002

    18 lutego – Update 6.6:

        * - Możliwość zakładania gildii.
        * - Gracze z premium account mogą wykupić promocję dla swoich postaci.
        * - Nowi gamemasterzy.

    20 lutego – Patch 6.61 poprawiający stabilność.
    25 lutego - Tibianews.net przeprowadza wywiad z członkami CipSoftu.
    26 marca – Możliwość stworzenia prywatnego forum dla gildii.
    3 kwietnia – Powstaje trzeci świat – Premia.
    14 czerwca – Nowe tereny. Powstaje pustynny kontynent o nazwie Darama, poprawione zostają Kazordoon i Plains of Havoc, powiększone kopalnie Krasnoludów.
    19 sierpnia – Czterech nowych gamemasterów.
    23 sierpnia – Patch 6.98 – test funkcji automatycznego update'owania klienta.
    28 sierpnia – Update 7.0:

        * - Poprawiona grafika.
        * - Kanały do rozmów.
        * - Bezpieczne transakcje (safe trade).
        * - Lista VIP.
        * - Program instalacyjny.

    7 października – Pierwszy amerykański serwer – Amera. Ponadto powstaje możliwość zmiany płci postaci za cenę pięciu dni premium account.
    22 października – Update 7.01:

        * - Czary zawsze są wysyłane do głównego kanału (default channel).
        * - Można ignorować krzyk i prywatne wiadomości.
        * - Klient zostaje przystosowany do standardu ISO-8859-1, dzięki czemu obsługuje znaki używane w języku hiszpańskim, fancuskim i szwedzkim.
        * - Blokada logoutu jest przedłużana po każdym ciosie atakującego lub obrońcy.
        * - Nie można przywoływać więcej niż 2 potworów (wyjątkiem są czary animate dead i undead legion), a przywołane stworzenia znikają po wylogowaniu gracza.
        * - Możliwość wyboru maksymalnej liczby klatek na sekundę.

    4 listopada

        * - Pierwszy świat typu non-pvp – Secura.
        * - NPC, którzy potrafią leczyć graczy, mogą to robić nawet jeśli są zajęci rozmową z kimś innym. Ponadto większość NPC tworzy kolejki graczy, którzy chcą z nimi rozmawiać, tzn. jeśli w trakcie konwersacji z jedną postacią inna powie “hi” lub “hello”, NPC zwróci się do tej drugiej od razu po skończeniu rozmowy z pierwszą.
        * - Gracz, który zachowywał się agresywnie, tj. zaatakował kogoś, strzelał z run lub rzucił ofensywny czar, nie może wejść do strefy ochronnej przez najbliższe 60 sekund.

    14 listopada – Kolejny serwer ulokowany w Stanach Zjednoczonych – Libera.
    15 listopada – Czterech nowych gamemasterów: Brathon De'Var, Faerwynn, Indira i Miss Liisa .
    21 listopada – Update 7.02.
    10 grudnia – Powstaje kolejny świat – Lunara.
    17 grudnia – Update do wersji 7.1:

        * - Niektóre magiczne przedmioty (pierścienie i amulety) zyskują faktycznie magiczne właściwości.
        * - Powstaje miasto Venore.
        * - Wprowadzenie Wyroczni (Oracle) na Rookgaardzie.
        * - Wszyskie przypadki śmierci postaci są zapisywane na jej stronie na tibia.com.
        * - Możliwość tworzenia prywatnych kanałów rozmów (private chat channels).
        * - Gdy gracz traci dom, rzeczy z niego są przenoszone do depozytu postaci.


Rok 2003

    25 stycznia – Trzej nowi gamemasterzy.
    11 lutego – Dwa nowe światy – Eternia i Trimera.
    21 lutego – Kilka drobnych zmian:

        * - Gracz dostaje tylko połowę punktów doświadczenia zdobytych przez przywołane przez niego potwory.
        * - Mana shield chroni także przed wysysaniem życia przez potwory.

    17 kwietnia – Nowe światy: Calmera (non-pvp) i Danubia.
    20 maja – Powstaje odpowiednik Tibii dla telefonów komórkowych – Tibia Micro Edition.
    27 czerwca – Update 7.11.
    10 lipca – Powstaje świat Rubera.
    15 lipca – Nowy serwer – Isara.
    1 sierpnia – Pięciu nowych gamemasterów i nowy pracownik Cipsoftu – Solkrin .
    2 sierpnia – Możliwość personalizacji konta i otrzymania recovery key dla graczy z premium account.
    3 września – Drobne zmiany na mapie świata, m. in. dodanie na Rookgaardzie części dla graczy z premium account. Ponadto wprowadzono czar levitate.
    25 września – Drobne zmiany w grze, m. in. zabicie potworów przyzwanych przez inne nie daje odtąd punktów doświadczenia, ponadto giną one, kiedy zginie ich “rodzic”.
    5 listopada – Powstają światy Julera i Valoria.
    16 grudnia – Update 7.2:

        * - Nowe tereny w pobliżu Carlin i zmieniona Forteca Orków.
        * - Nowe ubiory dla graczy z premium account.
        * - System questów.
        * - Inteligentniejsze potwory.
        * - System czaszek (skulls) ograniczający zabijanie graczy na światach pvp.
        * - Wprowadzenie pozycji tutora.
        * - Zlikwidowanie amuletu życia (amulet of life) i wprowadzenie amuletu straty (amulet of loss) oraz błogosławieństw.
        * - Możliwość poruszania się na ukos, zarówno dla graczy, jak i potworów.
        * - Automatyczne wylogowanie postaci po dłuższej bezczynności.

    19 grudnia – Powstaje świat Hiberna.


Rok 2004

    21 stycznia – Update 7.21.
    15 marca – Update 7.24:

        * - Zabicie dwa razy większej liczby graczy niż wynosi limit do uzyskania czerwonej czaszki skutkuje automatycznym zbanowaniem postaci.
        * - System drużyn (party) umożliwiający atakowanie i zabijanie innych graczy bez otrzymywania za to białej lub czerwonej czaszki.

    16 marca – Nowe światy: Solera i Titania.
    30 marca – Cztery kolejne światy: 2 pvp – Azura i Chimera oraz 2 non-pvp – Harmonia i Pacera.
    20 kwietnia – Tutorzy mogą zgłaszać imiona narusające zasady.
    4 maja – Update forum:

        * - Postacie zablokowane z powodu imienia i gracze, których IP zostało zbanowane nie mogą pisać na forum.
        * - Tematy starsze niż 30 dni są automatycznie zamykane.
        * - Fora gildii nie używane przez 30 dni są automatycznie usuwane.

    13 maja – Powstają światy Aldora i Mythera.
    2 czerwca – Steve (jeden z twórców Tibii) udziela wywiadu dla Tibianews .
    23 czerwca – Serwer testowy dla nowego typu światów – pvp enforced:

        * - Brak systemu czaszek.
        * - Punkty doświadczenia za zabijanie graczy, których nie przewyższamy poziomem o więcej niż 10% i którzy nie są z nami w drużynie (party).
        * - Opóźnienie przy rzucaniu ofensywnych czarów obniżone do sekundy.
        * - Czar cancel ivisibility daje 20% szans na zniszczenie pierścieni niewidzialności (stealth ring) używanych przez graczy, którzy znajdują się w zasięgu działania zaklęcia.
        * - Brak amuletów straty (amulet of loss) i błogosławieństw.

    29 czerwca – Cztery nowe światy: 2 nowego typu, czyli pvp-enforced – Inferna i Dolera, oraz 2 zwykłe – Elysia i Xantera.
    22 lipca – Update 7.27: Numery kont wydłużone do 6-7 cyfr.
    10 sierpnia – Nowe światy: Aurea i Samera.
    11 sierpnia – Update 7.3:

        * - Powstaje miasto Ankrahmun.
        * - Kontrola spamu – możliwość umieszczania ogłoszeń na kanale trade nie częściej niż co 2 minuty i wyciszanie graczy, którzy piszą zbyt wiele wiadomości w krótkich odstępach czasu.
        * - Możliwość kupowania i sprzedawania więcej niż jednego przedmiotu na raz u NPC.

    16 września – Powstają światy Tenebra (pierwszy serwer ulokowany w Brazylii) i Galana.
    20 października – Nowe światy: Fortera i Lucera.
    24 listopada – Kolejne serwery: Celesta (non-pvp) i Pythera.
    14 grudnia – Update 7.4:

        * - Nowe podziemia i questy na Daramie.
        * - Losowe najazdy potworów.
        * - Kolejka logowania dla graczy z free account.
        * - Paski umiejętności (skill bar).
        * - Lista graczy ignorowanych na stałe.

    22 grudnia – Nowe serwery gry: Arcania i Jamera.


Rok 2005

    25 stycznia – 3 nowe światy: Astera (non-pvp), Pandoria i Shivera.
    16 lutego – 3 kolejne światy: Danera, Elera i Iridia.
    30 marca – Powstają 4 nowe serwery: Morgana, Selena, Silvera oraz Zanera.
    6 kwietnia – Serwer Tenebra zostaje przeniesiony z Brazyli do Stanów Zjednoczonych.
    19 kwietnia – Następne światy: Empera, Nebula, Saphira i Shanera.
    24 maja – 2 nowe światy pvp: Berylia i Grimera oraz 2 non-pvp: Guardia i Honera.
    7 czerwca – Update 7.41. M. in. wprowdzono zamykanie okna z listą postaci po 30 sekundach bezczynności.
    1 lipca – Nowy pracownik Cipsoftu – Tavaren .
    6 lipca – Powstają światy: Balera, Furora, Neptera oraz Thoria.
    14 lipca – Zniesienie funkcji senior gamemastera. Dotychczasowi senior gamemasterzy pracujący w Cipsofcie zostali przeniesnieni na specjalnie stworzoną dla nich pozycję customer support, podczas gdy inni stali się zwykłymi gamemasterami. Wprowadzono także pozycję senatora, dostępną dla byłych gamemasterów, counsellorów oraz zasłużonych tutorów.
    20 lipca – 2 nowe serwery non-pvp: Luminera i Refugia.
    9 sierpnia – Update 7.5:

        * - Nowe tereny: Tiquanda na zachód od gór Kha'zeel oraz Mroczna Katedra (Dark Cathedral) w pobliżu Plains of Havoc.
        * - Nowe rasy potworów, między innymi hydry, małpy, jaszczury i Dworcowie.
        * - Potwory odciągnięte z dala od ich miejsca spawnu lub wyciągnięte liną w górę o więcej niż dwa piętra znikają nie dając ani punktów doświadczenia, ani nie pozostawiając po sobie żadnych przedmiotów (tzw. anti-luring system).
        * - Możliwość wchodzenia na kilka przedmiotów takich jak paczka, skrzynia czy krzesło ustawionych na sobie.
        * - Nie można używać run fire/energy/poison field na przedmiotach, na które nie da się wejśc, np. skrzynie czy stoły.
        * - Jeśli na danym polu stoi więcej niż jedna osoba, runy leczące działają zawsze na osobę która ich użyła.
        * - Liny można używać, nawet jeśli na miejscu do jej użycia znajdują się przedmioty.
        * - Statki, dywany latające i piramidy w Ankrahmun stały się strefami ochronnymi (protection zone).
        * - Meble i inne przedmioty do domów są od tej pory do nabycia w pakunkach, które można zabrać do plecaka i rozpakować w domku.
        * - Włócznie i inne bronie miotane rozpadają się co pewnien czas podczas używania.
        * - Do łowienia ryb oraz awansowania w tej umiejętności niezbędne są teraz robaki na przynętę.
        * - Punkty dusz (soul points) zdobywane na potworach dających co najmniej tyle samo doświadczenia, ile wynosi poziom naszej postaci, są od tej pory konieczne do wytwarzania magicznych run.
        * - Runy dostępne do kupienia w sklepach magicznych.

    11 sierpnia – Nowe światy: Askara, Malvera, Obsidia i Vinera.
    12 sierpnia – Wprowadzenie pozycji senior tutora. Ponadto odtąd senior tutorzy, counsellorzy i gamemasterzy mogą zgłaszać posty na forum naruszające zasady customer supportu.
    8 listopada – Zmiany w zasadach Tibii. Odtąd linki do stron innych niż tibia.com lub wspierane strony fanowskie są nielegalne.
    14 listopada – Nowy członek customer supportu – Iscen .
    16 listopada – Update techniczny 7.55. Między innymi zwiększono wytrzymałość włóczni, gwiazdek i noży do rzucania.
    21 listopada – Nowi gamemasterzy: Trithaithus, Vauban, Thunder Lucky, Ogfetan Riglan, Xadam oraz Renjiro Braveheart
    12 grudnia – Update 7.6:

        * - Ulepszona grafika.
        * - Możliwość nauczenia się czaru uzależniona od poziomu doświadczenia, a nie jak dotychczas od poziomu magicznego.
        * - Różdżki – nowa broń dla magów i druidów.
        * - Czterokrotnie szybsza regeneracja many.
        * - Dokumenty dające się edytować zawierają imię gracza, który ostatnio je zapisywał.

    20 grudnia – Nowe światy: Kyra i Ocera.


Rok 2006

    15 lutego – Kolejne światy: Xerena i Keltera.
    5 kwietnia – Nowi gamemasterzy: Elucidatus, Amethyste, Anthelios, Klior oraz Ryller.
    27 kwietnia – Kolejny gamemaster – Havey .
    17 maja – Update techniczny 7.7:

        * - Możliwość wyłączenia wyświetlania prywatnych wiadomości w oknie gry.
        * - ”Biała lista” umożliwiająca otrzymywanie wiadomości od umieszczonych na niej graczy, a ignorowanie wszystkich pozostałych.
        * - Senior tutorzy mogą odtąd zgłaszać niezgodne z zasadami wypowiedzi graczy z publicznych kanałów (help, trade, game-chat, RL-chat) w grze.
        * - Obsługa DirectX 9.0 i OpenGL.

    13 lipca – Nowe światy non-pvp: Candia i Menera.
    27 lipca – Nowi gamemasterzy: Donnerjack, Tavekor, Sulwyn, Laylee, Elfarran Brightsoul i Draconian.
    1 sierpnia – Update 7.8:

        * - 12 nowych wysp - Shattered Isles, m. in. Vandura z miastem Liberty Bay.
        * - Nowe rodzaje potworów: piraci, podwodna rasa Quara, kultyści, żółwie.
        * - Stamina ograniczająca czas, jaki postać może spędzić w grze zdobywając punkty doświadczenia.
        * - Przez pierwsze 10 sekund od zabicia potwora przedmioty z niego może zabrać tylko gracz, który zadał mu największe obrażenia oraz osoby będące z nim w drużynie.
        * - Strzelanie z run w innych graczy przez okno battle.
        * - Możliwość przypisywania także przedmiotów do hotkeyów.
        * - Nowe ubiory i dodatki do nich, niektóre zdobywane poprzez questy.
        * - Możliwość zarejestrowania konta i zdobycia recovery key, a także zmiany danych wpisanych przy rejestracji, także przez graczy nie posiadających premium account.

    13 października – Klient Tibii dla Linuxa.
    12 grudnia – Update 7.9:

        * - Nowy wygląd Ab'Dendriel.
        * - Nowe questy: Pits of Inferno i Dreamer's Challenge.
        * - Quest log pokazujący rozpoczęte i wykonane przez gracza questy.
        * - Konta bankowe.
        * - Osobny kanał trade dla Rookgaardu.
        * - Wszystkie dające się zapisywać dokumenty zawierają datę i godzinę, kiedy były ostatnio edytowane.


Rok 2007

    7 stycznia – Nowe światy non-pvp: Nerana i Unitera.
    25 stycznia – Dziesiąte urodziny Tibii.
    24 lutego – Nowy gamemaster - Tauron Camlost .
    2 marca – Kolejni gamemasterzy: Utey Frozenshard, Sharodan, Blitzwing, Dragonas, Exilya, Fryan Skyseeker, Tiergan i Roland Deshaine .
    8 marca – Nowy rodzaj postaci dla członków customer supportu - community manager (CM).
    22 marca – Nowy członek customer supportu – Isolan .
    24 maja – Kolejna osoba w customer support – Grimrath .
    26 czerwca – Update 8.0:

        * - Nowe tereny na północ od Lodowych Wysp – wyspy: Grimlund, Helheim, Hrodmir (z miastem Svargrond), Nibelor, Okolnir oraz Tyrsung.
        * - Nowe rodzaje potworów: barbarzyńcy, lodowe wiedźmy, mamuty, rasa Chakoya, giganci, kryształowe pająki, lodowe smoki, lodowe golemy.
        * - Nowy ubiór dopasowany do mroźnych krain.
        * - Arena walk w Svargrond.
        * - Podniesienie obrażeń zadawanych przez bronie do walki w zwarciu i na dystans.
        * - Nowe rodzaje broni i czary dla rycerzy i paladynów.
        * - Wymagania co do poziomu doświadczenia dla potężniejszych broni.
        * - Uzależnienie wszelkich zadawanych obrażeń, czy to przy użyciu broni, czy magii, przede wszystkim od odpowiednich umiejętności (odpowiednio walki daną bronią lub poziomu magicznego), w znacznie mniejszym stopniu zaś od poziomu doświadczenia postaci.
        * - Bronie miotanie (włócznie, kamienie, noże do rzucania itp.) nie spadają na ziemię po wyrzuceniu.
        * - Niektóre jednoręczne bronie posiadają teraz modifikator obrony, który dodawany jest do obrony używanej tarczy.

http://images.tibia.pl/static/arty/changelog6.jpg



    3 sierpnia - Nowi ludzie na pozycji Community Manager: Andasstra, Neofine i Jaybe Fletcher.
    6 września – TibiaHumor.net zostaje skreślona z listy supported fansites.
    12 września – Odnowiony dział screenshots na tibia.com
    14 września – Dodano funkcję "deposit all" w banku oraz poprawiono literówki w tekstach NPC
    28 września – Powrót Game Mastera - Elosyadar. Jednak powrócił on pod nowym nickiem - Kosari.

    08 października – Otwarcie oficjalnego sklepu Cipsoftu. Adres: www.cafepress.com/cipsoft.
    19 października – Drobne zmiany na mapie. Poprawiono skrypty NPC.
    26 października – Nowy Game Master - Aestyn.
    14 listopada – Nowi członkowie w Customer Support - Mercutio Mercado i Denson Larika
    11 grudnia – Update 8.1:

        * - Nowe lochy na północ od Port Hope.
        * - Dodano Sekretne obozy Nomadów.
        * - Rozbudowano jaskinie oraz podziemia w okolicach Thais, Mt. Sternum.
        * - Nowe potwory: kot, wiewiórka, kłusownik, młode smoki, troll mistrz, cyklop-kowal, cyklop-robotnik, złodziej, mroczny mag, mroczny praktykant, mechaniczny wojownik, krasnoludy-pachołki.
        * - Nowe ubiory: Bractwa Kości, Rycerzy Koszmaru oraz Błazna.
        * - Dodano sezonowe festiwale (walentynki, prima aprilis, nowy rok).
        * - Nowe organizacje: Gildia Błaznów i Sekretne służby miast (Carlin, Venore, Thais).
        * - Dodanie całkiem nowego „Systemu dzielenia doświadczenia”.
        * - Dodanie czterech nowych żywiołów: lodu, świętości(tylko dla paladynów), śmierci oraz ziemi (ziemia zastępuje żywioł trucizny).
        * - Możliwość nasycania niektórych broni żywiołami (ogień, lód, ziemia, energia). Dzięki temu bronie, oprócz ataków fizycznych, zadają także obrażenia od określonego żywiołu.
        * - Druidzi tracą możliwość tworzenia run ognia i energii, lecz dostają możliwość tworzenia run lodu i ziemi.
        * - Nowe czary dla druidów, magów, rycerzy i paladynów.
        * - Wszystkie potwory są czułe, bądź niewrażliwe na poszczególne żywioły.
        * - Dodanie nowych napojów magicznych odnawiających życie i manę.
        * - Dodanie uzbrojenia, zmniejszające obrażenia zadawane od określonego żywiołu.
        * - Zmiany w ładunkach niektórych run.
        * - Ograniczono zasięg broni miotanej.
        * - Nowe stany postaci (zamrożony, oślepiony, przeklęty).
        * - Nowe rodzaje domków: Farma (wraz z polami i 3 budynkami), Rezydencja (z prywatną plażą), Wieża czarnoksiężnika, Łódź (z podwodnym obserwatorium)

    20 grudnia - Nowe wymagania poziomowe run.
    31 grudnia - GM Tiergan opuszcza grono Game Masterów.


Rok 2008

    14 stycznia - Odchodzą kolejni Game Masterzy: GM Dazetih oraz GM Tavekor.
    21 stycznia - Pojawia się nowy członek Community Manager – Lionet.
    22 stycznia - Patch poprawiający wypowiedzi NPC oraz nieznacznie wyregulowany drop potworów. Dodanie www.tibia.wikia.com do listy supported fansites.
    06 marca - Przybywa nowy Game Master - Neros Luinfaroth.
    07 marca - Pojawiają się kolejni Game Masterzy: Bragol Amarth oraz Incangel.
    11 marca - Nowi Game Masterzy: Lantheos i Kamaiya.
    12 marca - Nowy Game Master – Bunyip.
    13 marca - Kolejny nowy Game Master - Arya Firethorn.
    28 marca - Nowy członek Community Manager - Gandareva.
    31 marca - Odchodzi GM Draconian.
    08 kwietnia - Nowe zasady dot. imion postaci.
    9 kwietnia - Game Master Anthelios zdejmuje niebieską pelerynę i dołącza do grona senatorów.
    14 kwietnia - nowy system płatności za premium time został wprowadzony dla większej ilości państw.
    Od tej pory gracze z Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Finlandii, Austrii, Danii i Szwajcarii mogą z niego korzystać.
    18 kwietnia - gracze z Kanady utracili możliwość płacenia za premium time za pośrednictwem firmy 'Element 5'.
    30 kwietnia - addonowy event.
    23 maja - udostępnienie nowego systemu płatności dla większej ilości państw.
    23 maja - system płatności dostępny dla większości państw europejskich.
    12 czerwca - GM Issalia zrezygnowała z pełnienia dotychczasowych obowiązków i dołączyła do grona senatorów.
    2 lipca - aktualizacja gry do wersji 8.2:

        * - nowy system rozmów z npc;
        * - wprowadzenie tutoriala oraz Island of Destiny;
        * - nowe questy, innowacja w grze, jaką było wprowadzenie doświadzenia w nagrodę za wykonane zadanie;
        * - przebudowa Kazordoon i Darashii oraz niektórych miejsc polowań.

    9 lipca - drobna łatka uniemożliwiająca przyzywanie fire elementali.
    9 lipca - ponad 600 kont zostaje zbanowanych za modyfikacje klienta gry.
    24 lipca - drobna łatka regulująca zmiany, jakie zaszły po aktualizacji:

        * - zmniejszenie respawnu Coackroach w piwnicy Santiago;
        * - regulacja loota z Wyrm i wszelkiego rodzaju Elementali;
        * - zredukowanie liczby Earth Elementali na Edron;
        * - zbalansowanie siły Earth Elementali;
        * - Quara Hydromancer i Quara Scout nie mogą od tej pory summonować Water Elementali;
        * - dodanie Ice Statue do pricelisty Janz'a i umagicznionych wersji broni do pricelisty Nah'Boba.

    25 lipca - wprowadzenie nowej metody płatności za pacc; za pomocą transferu bankowego.
    1 sierpnia - usunięcie 200 kont za używanie nielegalnego oprogramowania.
    20 sierpnia - do grona Game Masterów dołącząją: GM Virsaemna Heartlistener, GM Nazzurok i GM Khazregi.
    21 sierpnia - Zaithor otrzymuje niebieską pelerynę i dołącza do zespołu Game Masterów.
    19 września - zmiany w systemie nazywania kont.
    20 października - skasowanie ponad 70 kont za używanie nielegalnego oprogramowania.
    11 listopada - wprowadzenie nowego programu supported fansite.
    9 grudnia - aktualizacja gry do wersji 8.4:

        * - nowe miasto: Yalahar;
        * - party buffs;
        * - specjalny kanał rozmów dla drużyny.

    17 grudnia - rezygnacja GM Sharodan i GM Ryller z dotychczas pełnionych funkcji.


Rok 2009

    30 stycznia – Zbanowano 4959 kont za używanie nielegalnego oprogramowania.
    25 lutego – Skasowano 146 kont z powodu tzw. massloga.
    03 marca – 5163 konta zbanowane za używanie nielegalnego oprogramowania.
    18 marca – Wprowadzono wiosenny patch, 8.41:

        * - Zmniejszenie strat doświadczenia i umiejętności.
        * - Zmniejszenie staminy z 56 do 42 godzin.
        * - Dwusekundowe opóźnienie pomiędzy kolejnymi atakami między graczem a potworem.
        * - Niewidzialne kreatury stały się prawdziwie niewidzialne – nie można namierzyć ich runami ani klient nie przekazuje graczu o nich żadnych informacji.
        * - Wprowadzenie licznika doświadczenia.
        * - Dodatkowo, wprowadzono tydzień podwójnego doświadczenia.

    22 marca – Zmiany w polityce prywatności.
    31 marca – Nowy Game Master: GM Ramorien.
    02 kwietnia – 5103 konta zbanowane za używanie nielegalnego oprogramowania.
    17 kwietnia – Nowi członkowie CipSoftu: CM Ogrey oraz Customer Support: GM Aamaru.
    29 kwietnia - Awanse w programie fansite: TibiaML, PortalTibia, TibiaMx oraz TibiaVenezuela dołączyły do kategorii stron promowanych.
    05 maja - Zbanowano 5925 kont za używanie nielegalnego oprogramowania.
    07 maja – Do programu fansite dołączyły cztery strony: Tibiopedia, Tibiaent, Tibiaquotes i Tibiafriends.
    03 czerwca – 5594 konta zostały zbanowane za używanie nielegalnego oprogramowania.
    01 lipca - Update 8.50:

        * - Miasto Carlin zostało poddane gruntownym remontom.
        * - Zostały dodane nowe zadania – NPC potrzebują bohaterów, którzy pomogą im walczyć przeciwko hordom potworów.
        * - Wprowadzono ważne zmiany w systemie PvP – m. in. wprowadzono czarną czaszkę, licznik zabić został zmodyfikowany czy zmieniono strefy ochronne.
        * - Możliwość ślubów.
        * - Nowe tereny polowań w pobliżu Beregar oraz Liberty Bay, a niektóre stare lokacje (takie jak Demona, Grobowce Ankrahmun i wiele, wiele innych) dostały kilka nowości i zmieniono im wygląd.
        * - Balansacja potworów.
        * - Nowi bossowie.
        * - Nowy ekwipunek.
        * - Nowy kanał – server log: pokazuje informacje, które zwykle wyświetlały się w default channel (oprócz rozmów między graczami).

    03 lipca - Zbanowano 5304 konta za używanie nielegalnego oprogramowania.
    09 lipca - GM Erig zrezygnował z pozycji Game Mastera.
    31 lipca - 5138 kont zbanowanych za używanie nielegalnego oprogramowania.
    24 sierpnia - Zbanowano 4196 kont za używanie nielegalnego oprogramowania.
    23 września - Zbanowano 2788 kont za używanie nielegalnego oprogramowania.
    01 października - Poprawki kilenta Tibii, które dotyczą kopiowania linków podawanych w grze.
    15 października - Awans Tibiopedii do stron promowanych.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.tibiaot.pun.pl www.t1234c.pun.pl www.mt1.pun.pl www.4fpc.pun.pl www.moto-skc.pun.pl